Disilusionada (HP-spoilers nedan!)

Yes, I am. Har precis läst klart Harry Potter and the Deathly Hallows.

Bara en liten heads up; there will be spoilers.


Argh. Jag är besviken. Eller, nja, inte besviken, men ändå. Jag ville verkligen att han skulle dö. Förlåt, men det är sanningen. Visst, det är skitkul att han gifte sig med Ginny and the whole shebang, men jag ville gråta. I wanted emotions! Jag ville ha ett storslaget slut där man liksom snyftar fram ett "nu är det iallafall över, han dog för the greater good" Men nej, the boy who lived, var tvungen att bli the man who lived. Fast det är skönt också, men... äsch, jag vet inte. Men, grejen är, att Voldemort dödade ju dessutom sig själv! Harry tog ju inte livet av honom, det var hans egen avada kedavra-spell som slog tillbaka. Hur lamt är inte det?! Dessutom, hur själviskt är det inte att Harrys och Ginnys barn alla ska döpas efter Harrys familj? Föräldrarna OCH Sirius OCH Albus (okej dom är inte familj men ändå.). Kanske vore snällt att döpa någon ungjävel efter Ginnys bror Fred som blev totaltslaktad av Bellatrix-fittan. Jaja, overall en jävligt bra bok. Conclusion; jag ogillar Dumbledore strongt och älskar Snape. Who woulda thunk? Vilken sjukt dålig och osammanhängande text jag knegade ihop... Men jag är fortfarande HP-mesmerized så pardon me.

P.s: Cred till mig som hajjade att Harry var the Seventh Horcrux. Eller så skulle man fatta det långt innan, och då är det ju pinsamt. :D
Laters!

Kommentarer
Postat av: Krille

Love you forever baby!

2007-08-08 @ 17:36:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback