Who's got trouble?

I really dug Veronica Mars, as usual. Skulle gärna prata av mig på tv land/access (har lite svårt för att go all in på tv-land, svårt när man inte establishat sig än.. unlike access.) men jag har kuk-apu-uppgift. fast det är rätt chill, nowadays älskar jag att sitta vid datorn och göra uppgifter man inte måste vara löjligt koncenterad på, för då kan jag shuffla all min musik i media player. kan inte lyssna på musik när jag ska vara koncentrerad, det suger. tror faktiskt jag har koncentrationssvårigheter på riktigt. Why am I yappety yapin' about this when I have things to do?!

Kommentarer
Postat av: Mirka

äntligen någon som inser vad veronica mars går för, skönt. & att man kan prata med dig också om det - jag kan väl tillägga att jag snubblade in här från access (så du inte tror att jag är alltför weird). nej men till saken nu, om jag ska vara ärlig så trodde jag först att veronica mars var lite överskattad, efter all snack om den men nu efter att ha tittat på 3 eller 4 avsnitt så är jag fast. & det är helt underbart :)

2006-04-08 @ 02:29:32
Postat av: Callgirl

:) Jag trodde också att VM var lite överskattat, och jag började inte kolla förrän vid maratonet. Det klickade direkt :] Vad heter du på access förresten?

2006-04-08 @ 15:13:19
Postat av: Mirka

jag heter mirka på access :) jag började inte kolla på veronica mars förran en fredag då jag kom hem helt utkörd efter en föreläsning (jobbig dag) och blev helt fast framför tv:n och reprisen av vm. nu är jag bara sur för att jag missade maratonet.

2006-04-08 @ 15:52:27
Postat av: xani

Åh, är så glad att ni fastnat för VM. Ibland önskar jag att jag också såg serien för första gången. Ni har så tur, the best is yet to come!

Och se till att establisha dig på tv-land nu. Det är mkt bättre än Access.

Postat av: Callgirl

M: Ah vad synd, så du har inte sett alla avsnitten?
X: I am happy too :) Varje avsnitt är guld. Ska verkligen bli en tv-land:are!

2006-04-10 @ 00:01:33
Postat av: Mirka

Nej tyvärr har jag inte sett alla avsnitt, jag kanske har missat dem fem första eller något sådant. Men så fort boxen för den första säsongen kommer ut så kommer jag köpa den :) Den här nya serien blir väl den nya Gilmore Girls (som den var förut) för mig. Jag är faktiskt lite besviken på GG nu för tiden.

2006-04-10 @ 00:19:34
Postat av: xani

Personligen kan jag aldrig bli besviken på GG. Serien ligger mig så nära hjärtat. Även om ett avsnitt är dåligt, så är det fortfarande bra tv, tycker jag.

2006-04-10 @ 13:31:10
URL: http://xani.blogg.se
Postat av: Mirka

tro mig, den serien ligger mig också nära till hjärtat :) jag älskar GG, men jag tänker inte lura mig själv till att själva handlingsstrukturen i säsong 6 fungerar och är bra. självklart tittar jag på GG men tycker att den kan absolut vara bättre (som säsong 1,2,3&5) men jag har boxarna och kan njuta av det gamla & det goda när jag vill. och det är underbart.& så har jag naturligt veronica mars på svt2 :)

2006-04-10 @ 14:17:58
Postat av: Callgirl

Wow, there's a discussion going on in my blog and I'm loving it. Jag tror faktiskt att jag också ska köpa VM-boxen! Undrar vad den kommer att kosta. Jag har också haft my fair share of disappointments gällande GG, men nu verkar det sannerligen gå mot ljusare tider. Har du sett längre av serien än vad som visats i Sverige, Mirka? Vilka boxar har du? Jag har bara säsong 1 på dvd, resten har jag inspelat. Men jo, även när det är mindre bra är det ju grymt bra, men jag kan inte förneka att det är så annorlunda mot vad det brukade vara. Egentligen vet jag inte vad jag tycker om att vi fick följa Rory på Yale. Självklart vill jag aldrig att dom ska sluta spela in avsnitt, men ändå.

2006-04-10 @ 18:23:44
Postat av: Mirka

i looove discussions :) men med tanke på vilket gilmore freak jag är så tär det på mig att säga att GG kan vara bättre men det är ju så att det kan det. jag hoppas & hoppas att Amy avslutar den här säsongen bättre än hur hon har handskats med säsongen & handlingen som helhet, men well oh well - GG är GG. Jag har sett längre än dem avsnitten som har visats i Sverige eftersom jag inte har tålamod och måste bara veta vad som händer i GG. It´s a curiosity i can´t put a stop to :) & jag älskar det faktum att milo. v är tillbaka (om än för bara 2 avsnitt) för att röra om i rory&logan dramat. jag tycker verkligen inte om logan, jag verkligen försöker men i can´t bring myself to like him. det är som jess sa; "we used to make fun of guys like that" & då undrar man, hur kan rory tycka om honom? oj jösses, när jag börjar diskutera GG så kan jag inte sluta :)

jag har säsong 1-3 på boxar, resten inspelat. jag älskar säsong 3. har du någon favoritsäsong?

& veronica mars på dvd-box. vilken underbar tanke.

2006-04-10 @ 19:45:30
Postat av: Callgirl

Yeah, jag älskar också GG-discussions! Håller med, hoppas att den wrap:as upp mycket bättre. Önskar jag kunde ladda ner avsnitt och sånt, men samtidigt är det skönt att ha mycket kvar av serien. Är jäkligt spänd på att se om det blir en sjunde eller ej. Det borde det väl bli? Right? Jag älskar också Milo, och två avsnitt är verkligen guld värt. Skönt med en till som inte gillar Logan, det är få vad jag har sett. Charmades av honom i början men började snabbt tycka annorlunda. Försöker att inte läsa så mycket om kommande avsnitt men har nu hört ändå att hon tar tillbaka honom, vilket suger. Trodde hon hade insett helt och hållet att han inte är hennes typ. Fasen vad kul med box 1-3, har du köpt importerat? Jag skulle gärna köpa resten, men har inte råd. I framtiden när jag är rik så, tills dess får det bli inspelat. Underbart med VM också, tror även jag måste ha DH säs 2 om jag nånsin har råd, efter det här med Andrew och Justin...
Favorit-GG-säsong förresten, det måste vara 1&4. Blir så nostalgisk av säsong 1, älskade allt det där oskyldiga. Men Rorys karaktär tyckte jag om som mest i säs 4, då hon var något mognare men ännu inte hade träffat Logan. I miss the old days... Säsong 3 är också underbar men jag har typ tittat sönder den! ^_~

2006-04-11 @ 02:20:52
Postat av: Plisch

Oj fyran tyckte jag inte alls så mkt om.. fast jag komme rinte ihåg hypermkt iofs. :)

2006-04-11 @ 10:55:00
Postat av: Mirka

jag förstår vad du menar med att inte ladda ner avsnitt, jag hatar att göra det men jag måste göra något för att stilla min nyfikenhet :) i och för sig har jag inte sett mer än "friday nights alright for fightning" men jag vet vad som händer i avsnitten därefter. jag höll däremot på att sätta i halsen när jag läste att amy & dan kanske skulle lämna serien efter säsong 6 (även om det skulle bli en 7 säsong) för att påbörja en ny serie med "romantisk new york tema", du har säkert läst om det också, men troligtvis blir det nog inte så. så som jag har läst. jag kunde bara inte tro att amy kunde lämna serien. hon är serien, hon har ju skapat hela den här quirky-världen. jag tror stensäkert på att det kommer att bli en 7 säsong, dels p.g.a att WB redan har skrapat bort 7th heaven och charmed. jag tror att det blir smallville, gilmore girls och supernatural som får flytta till CW och få en ny säsong, tror inte du det? jag tror det kommer bli GG och VM på samma kanal i USA framöver :) undrar hur hon avslutar säsong 6? vad tror du? amy har ju beskrivit avsnittet som " a batman-episode" med en massa ouch, woosch och liknade. jag håller verkligen med dig om logan. jag tyckte också om honom i början, men ungefär i mitten av säsong 5 så tyckte jag det var nog. om man tittar på rorys karaktär i säsong 1-4 så är det helt unbelievable att hon ens är tillsammans med honom men ibland undrar jag om logan är rorys christopher :)

jag har köpt säsong 1-2 på cdon medan säsong 3 köpte jag på webhallen (importerat). jag har inte heller råd med de andra säsongerna men EN DAG ska jag ha dem, men jag har i det i alla fall inspelat så jag kan njuta av GG när jag vill. i miss the old days too, jag tyckte jättemycket om rory i säsong 1. my favourite moment är första gången hon träffar dean i pilotavsnittet då hon är blyg, söt men ändå självsäker och sig själv. jag tycker också om säsong 4 men inte det där med digger&lorelai. what was that all about?

& idag är det både GG & DH. what a wonderful day :)

2006-04-11 @ 15:11:25
Postat av: Plisch

Jäklar vilket inlägg :P

2006-04-11 @ 17:39:04
Postat av: Mirka

oj, ja kanske det :) i´m sorry. kanske hade lite för mkt att säga :)

2006-04-11 @ 19:11:59
Postat av: Plisch

Haha nej men det är bara roligt att läsa tycker jag :)

2006-04-11 @ 20:16:59
Postat av: xani

Åh vad roligt att läsa eran GG-diskussion. Lovely! Och jag håller btw med om det mesta ni skriver. Säsong 2&3 är mina favoriter. Måste köpa andra boxen snart, annars dör jag. Men det är ju så rysligt dyrt. Och jag laddar också hem avsnitt, och Mirka... Jag håller med dig om att det vore katastrof om Amy slutade. Det kommer ju bli en helt annan sak då!

Men en VM-GG tisdag vore inte helt fel. Hoppas det genererar till att VM får bättre tittarsiffror. Många som gillar GG gillar oftast VM.

2006-04-12 @ 12:46:27
URL: http://xani.blogg.se
Postat av: Natasha

Jäklar. GG-diskussion som pågår här. Jag har inga åsikter what so ever.

men det var kul attt läsa :)

2006-04-12 @ 13:32:24
Postat av: Plisch

Jag tyckler också att det vore hemskt om Amy slutade. jag tror att det skulle sjunka mkt då, inte alls samma dialog. Och jag vill inte alls se GG sjunka. Skulle man sluta titta då liskom? Eller hänga kvar och se det gå neråt? Hmm.

2006-04-12 @ 13:59:28
Postat av: Callis

Förut var det jätteviktigt för mig att hänga med och läsa allt om vad som skulle hända, men det har verkligen avtagit. Kanske var det för att jag helt enkelt inte tycker att säsong 6 är slående bra eller så var det för att jag var rädd att det här var slutet av serien och att jag inte skulle ha något nytt kvar om jag gjorde det. Är överhuvudtaget väldigt o-up to date, håller inte alls stor koll på det här med nya kanalen CW och vilka serier som inte ska fortsätta. Det känns så overkligt att det inte skulle bli en 7:e. Det skulle verkligen gå utför om Amy slutade. Det finns ju så mycket, t.ex. att Lane är baserad på Amys bästa kompis, hur ska någon annan kunna skriva Lane på rätt sätt då?

När är det förresten som man får veta vilka serier det blir, är det 12:e maj? Och gäller det bara WB eller även andra produktionsbolag? Det där med GG & VM- tisdag i USA låter verkligen swell, det låter som det skulle fungera väldigt bra. Jag har verkligen ingen aning om hur säsong 6 kommer avslutas :S Vet ju inte vad som har hänt efter The Perfect Dress, det skulle ju vara fint om det slutade med bröllopet men for all I know så kanske det redan har varit.

Det där med Digger & Lorelai var verkligen konstigt, det är nästan ett lika stort mysterium för mig varför hon föll för honom som varför Rory är med Logan. Jag hoppas verkligen att han försvinner. Jag hoppas det rinner ut i sanden, som det gjorde med Max och Digger med flera. Jag vill verkligen inte att han ska fortsätta dyka upp som t.ex. Dean har gjort. Fast att Dean har varit med mycket efteråt tycker jag om. Vill bara inte att det ska vara samma med Logan.

Visste inte att säsong 3 fanns på Webhallen faktiskt =0 Men hm, snart tar man ju studenten, då kanske man kan passa på att önska sig box 2&3....

Och Plisch, det skulle säkerligen bli så att man fortsatte hänga med och se det sjunka, och tanken är verkligen sad.

2006-04-12 @ 14:53:37
Postat av: Mirka

jag förstår bara inte hur amy ens kan överväga att lämna GG. man borde tycka att hon skulle vilja avsluta hennes egna serie, men who knows egentligen vaod som händer därborta. man kan väl bara hoppas på en 7 säsong och att hon avslutar denna väl. om man tänker efter så finns det så stora skillnader och kontraster i denna säsong från de andra att det hela bara blir konstigt och förvirrande för hardcorefansen som har följt GG från start. men well oh well.

webhallen har faktiskt alla fem säsongerna så det betyder att så fort man har de där efterlängtade pengar så blir det ännu en säsongbox till. förresten så kan jag lägga till att veronica mars, säsong 1 boxen, finns att köpa på megastore.se för 659 kr. whoa. rätt mkt det är. men ÄNDÅ :)

gilmorefan.com är up & going nu så jag funderar på om jag inte ska uppdatera mig med några GG-avsnitt. du, callis, får ha en underbar dag. & självklart alla andra också :)

2006-04-12 @ 15:06:07
Postat av: Callis

Nej, det har du rätt i. Hur kan hon ens överväga det? Men hoppashoppas att det blir en säsong 7. Mm du har rätt i det där med kontraster och skillnader. Säsong 6 har varit raktigenom konstig tycker jag. Jisses, så webhallen har alla 5! Har dom det i butik eller bara om man beställer från internet? Och att VM kommit ut redan =0 Har för mig att jag läste att den skulle kosta 300 nånstans, typ när den kom ut. Tror jag minns rätt nu.

2006-04-13 @ 21:36:18
Postat av: Mirka

jag tror att webhallen har det som så att man kan välja att hämta sin beställning i butiken, men jag är inte säker. jösses, och vm-boxen kostar så mycket på megastore nu. otroligt.

2006-04-14 @ 11:29:18
Postat av: xani

Men det är väl inte VM region 2? Det är väl den amerikanska versionen?

2006-04-15 @ 13:53:38
Postat av: Anonym

det är region 1. kan inte din dvd ta region 1 titlar?

2006-04-17 @ 19:25:54
Postat av: Callis

USA - region 1, Europa region 2? Am I right?

2006-04-20 @ 09:33:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback