Gewd

What the fuck is wrong now? Alltid ska det vara något. Jag är totalt bummed out. Riktigt riktigt nerstämd. Vet inte varför. Började igår. Körde en no sugar no fat dag, och coke-beroende som man är mådde jag förstås dåligt av att inte dricka någon. Slogs direkt av deppiga tankar när jag vaknade och ville inte gå upp, so I had a coke, men det hjälpte inte. It wasn't the lack of coke. I'm not on any pills heller så det är inget sånt... Then what is it? :/

Mår förstås dåligt av att tänka på projektarbetet och att jag skulle sökt jobb för längesen och att jag håller på att få IG i mediekommunikation b och att jag fortfarande inte fixat mina 3 IGn och att Madde numera hatar mig (fyfan vilken dålig lärare hon är) men ändå känns det inte som att jag skulle må bättre av att fixa det där just nu. Jag är ju alltid glad i påsktider annars. Bööö. Nu ska jag bada och lyssna på Morrissey, this is definitely a Morrissey-day. Bye now.

17:27
Lösningen på alla problem: gå ut! I solen! Med musik!
Woah, that so helped. Nu ska jag ringa Elli och se om hon vil gå ut med mig, annars tar jag med mig Hemingway eller Sylvia Plath. Later!

18:04
Nä, blev inget mer gå ut. Men ikväll ska vi kanske spela biljard med Kalle och co. Såg förresten Tarantino när jag var ute, han hade typ construction worker outfit, rätt hot. Ska ta Sylvia Plath till mitt rum istället. Haha, nu kom jag att tänka på:
Lorelai: Maybe Sylvia Plath wasn't crazy. Maybe she was just cold.
I like that quote. Gillar även:
Lorelai: Life is a funny funny thing, huh?
Sookie: Yeah, I love that Jim Carrey.

Alright, I'm going I'm going.

Kommentarer
Postat av: Mirka

oh fuck, jag hoppas att det blir bättre men en sak ska du vea, ha absolut ingen ångest över skolan. det kan man alltid fixa. & gymnasielärare har alltid och kommer alltid vara kända för att vara "the weirdest people on earth". istället för att hjälpa så gör de alltid precis tvärtom. när jag gick i trean på gymnasiet förra året så hade jag a shit time med projektarbetet och allt annat som tillhörde skolan. fy fan för trean alltså. jag förstår dig. (men take this-ha absolut ingen ångest över skolan) it´s not worth it. & det blir bättre.

jag hoppas du blir glad.

2006-04-12 @ 16:14:10
Postat av: Callis

Wow, that did cheer me up. Tack. Det är många som säger att saker och ting blir så mycket bättre efter 3:an, och det är ju verkligen inte lång tid kvar. Det är en massa sol och sånt att se fram emot, och snart är det sommar, ska tänka på det :) Thanks again!

2006-04-12 @ 17:22:56
Postat av: Mirka

skönt att höra :) tänk på sommaren, studenten & all den där lyckorusen som du kommer att få. det är ju helt underbart att få ta studenten!

på tal om böcker så läser jag anthony kiedis "scar tissue" när jag egentligen inte borde få göra det. jag borde egentligen läsa 20 andra romaner och noveller för snart ska jag tenta men jag kan inte sluta läsa hans biografi. what a fascinating & thrilling life han har haft so far.

2006-04-13 @ 00:06:46
Postat av: Callis

Yes, ska tänka på all det där underbara som är på väg. Även om det är skrämmande att tänka på hösten. Vad gör du såhär efter gymnasiet?

Känner igen namnet Anthony Kiedis. Vem är det? =0 Jag läser då the Bell Jar men har inte bestämt mig för vad jag tycker än.

2006-04-13 @ 21:38:30
Postat av: Mirka

efter gymnasiet så flyttade jag till lund, flyttade ihop med min pojkvän och började plugga på lunds universitet - litteraturvetenskap. men nu efter ett år & 40 p så ska jag äntligen ta den där pausen för att jobba i ett halvår och sedan blir det litteraturvetenskap för mig igen, yttligare 40 p. har du tänkt på vad du ska göra efter gymnasiet?

anthony kiedis är sångaren i red hot chili peppers. jag läser hans biografi som han skrev tillsammans med larry sloman. ge plath lite tid, efter en tid så sätter hon sig :)

2006-04-14 @ 11:22:08
Postat av: Callis

Fan vad skönt att ha det figured out vad man vill göra. Något sånt där som litteraturvetenskap låter kul, skulle vilja göra något längre fram. Tanken är att jag och min bästa kompis ska åka till Spanien i ett år och plugga spanska från och med nu i höst. Om allt går som planerat så blir det så, annars får vi göra det lite senare. Jag känner att jag måste iväg från Sverige ett tag, jag pallar inte en till vinter här. Sen vet jag förstås inte vad man ska göra när man lärt sig spanska. Hum hum... kanske litteraturvetenskap på spanska ^_~ Jag antar att du läser en hel del böcker i den kursen?

Aha, det var så jag hade hört hans namn. Hade ingen aning om att han skrivit en biografi. Jo, ska ge henne lite tid men tyvärr har jag inte så lång tid på mig, den ska vara utläst på tisdag. >_

2006-04-14 @ 15:09:54
Postat av: Mirka

det låter jättekul & spännande det där med spanien. är allt klaffat och klart eller har ni bara börjat planera? berätta gärna mer :)

väldigt många av mina vänner åkte utomlands för att jobba, mestadels till london. andra pluggar, andra jobbar. det där med litteratur har alltid varit en självklarhet för mig, läser som bara den. åh jösses vad vi läser i den här kursen. bara tills nästa vecka på tisdag så ska vi ha läst 4 böcker. men det är skitkul. egentligen är jag inte hundra på att det är det som jag vill göra för "the rest of my life" men i alla fall just nu and that is all that matters. att live in the moment. gör det du också. tänk inte alldeles för mycket på framtiden, njut så länge du bara kan :)

2006-04-15 @ 00:50:48
Postat av: Callis

Nja, det är bara planer hittills, fast vi ska söka typ nu i april är det tänkt. Vi håller på att räkna ut var i Spanien vi vill bo, man kan kombinera med några månader på ett ställe och några på ett annat och så, så vi funderar på att bo på en 2-3 olika ställen. Malaga, Teneriffa, och Barcelona är vi sugna på.

Det låter rätt kul det där med litteratur. fast jag vet inte om jag skulle klara att läsa SÅ mycket. Men du har rätt, man ska verkligen leva i nuet. det ska jag verkligen göra i Spanien :]

2006-04-20 @ 09:32:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback