Volume II

Jag kunde inte sova igår, så jag såg på extramaterialet till Kill Bill volume II. First of all; det är så kul att se Quentin prata om sina filmer med ett sånt stort engagemang. Sedan fick man reda på lite grejer som jag inte hade någon aning om. Jag visste ju att Gordon Liu spelar både Pai Mei och Johnny Mo. (Kolla likheten.) Men jag visste inte att samma Michael Parks som spelar Earl McGraw också spelar coola Esteban Vihaio. Jag älskar att han använder samma skådespelare om och om igen. Gordon Liu har tydligen spelat mot Pai Mei i andra filmer när han var yngre, då spelad av (bland annat?) Lieh Lo. Coolt att även samma karaktär används igen! Vem kom på karaktären Pai Mei egentligen? Måste läsa lite om det.

Jag visste inte att Robert Rodriguez hade gjort så himla mycket. (Han är snygg!) Vad är grejen, han regisserar film och komponerar musik? Tydligen har han även regisserat The Faculty. Coolt hursomhelst att han komponerat musiken till både Sin City och Volume II. Och sedan är han med i bandet Chingon ( och startade det!) som gör en av världens bästa låtar, Malagueña Salerosa. Fast det var ju inte dom som skrev den, men jag tror att låten introducerades första gången genom Rodriguez's Desperado. Jag kan lyssna på den 1000 gånger i rad utan att tröttna. På extramaterialet fick man iallafall se gruppen performa låten. Pretty impressive att dom nästan var lika bra live som annars. Aargh, jag har inte Volume II soundtracket hemma, när Arvid kommer hem ska jag be honom skicka det till mig. Måste höra Goodnight Moon nu. Shivaree äger.

Gee, I'm all talked out. The point is: Kill Bill volume 1&2 är genialiska på så många sätt!

[Update]
Wtf, en tjej ringde och sa att jag har vunnit a trip to the caribbean?! Sedan frågade hon om jag var over 21, och när jag sa att jag inte var det blev hon fett pissed och la på. What the hizzle?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback