Mele Kalikimaka

# Jag lyssnar på en swell julskiva. The Christmas Collection - 18 Great Christmas Songs. Hur kunde jag inte se the greatness of denna skiva förut? Den är perfa. Den har alla man kan önska. Bing Crosby, Frank Sinatra, Dean Martin, Doris Day,  Elvis, Nat King Cole. Hm, den här dagen blev allt jag önskade att den inte skulle bli. Men men, när jag sitter här och käkar choklad och lyssnar på Oh Tannenabum känns det inte så jävligt.

# This listening-to-christmas-music-to-feel-better-thing is really working for me. Oh, sing to me, Mahalia Jackson! Don't hold it in, tell me about that holy night. Känner mig väldigt peaceful. Men även illamående, eftersom jag ätit alldeles för mycket choklad. Imorgon har jag japanska. Känns skönt med lektion. Har ju gått en vecka nu. Fast ärligt talat tror jag att jag skulle kunna vara ledig till mars. Skulle ju kunna se på Gilmore Girls hela dagarna.

# Blev inspirerad av Plischs Sunas Sommar-bilder. Sune, what a stand up guy. Jag har inte riktigt råd att köpa en dagbok nu, men igår hittade jag en oskriven bok i mitt rum. Men den har sådant där förskräckligt godis-omslag. Får styla den själv. Är bäst på dagboks-styling. När jag skrivit klart ska jag gå och spika upp mina förbannade affischer. Sin City har väntat sen i somras. Och Kill Bill affischerna ska flyttas om lite. Kanske inte behöver ha fem olika Kill Bill affischer uppe samtidigt?

# Jag vill ha brevet från Posten nu. Det har gått 3 veckor. In fact, 3 veckor och 3 dagar. Jag ska skriva en låt om denna upplevelse. Den ska heta "Posten Left Me Twistin' ". It'll go something like: Posten left me twistin', it set my eyes a mistin'. Passar bra om jag ska köra på town troubadour-planen. Hm, lyssnar på Christmas Present med Doris Day nu, och hörde vad hon egentligen sjöng. Det visade sig vara "What I'd value most, would be your call". Har alltid trott "What I'd value most, would be your car." Hahaha.

God Jul och Gott Nytt år i förskott
                  önskar
Sune Anna Håkan Karin Rudolf & Cicci

P.s: Det är tydligen "Mele Kalikimaka is Hawaii's way to say Merry Christmas to you" och inte "Mele Kalikimaka is a wise way..."

Kommentarer
Postat av: Plisch

Haha, men gud jag måste se Sunes Jul! Det ska bli mitt mål detta år. Jag har knappt sett den. Typ några avsnitt.
Apropå dagböcker, jag har en underbar. Den är grön, och på fram sidan är det tre får som hoppar fallskärm. *asg*

2005-11-22 @ 16:56:33
Postat av: Callgirl

Haha nice, kanske också ska skaffa en fårdagbok :D Sunes jul äger, har alla avsnitt insplade :D

2005-11-23 @ 12:57:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback