Gloria in excelsis deo

Jag har så mycket grejor som går igenom huvudet just nu. Bra grejor och dåliga grejor.

# Jag har ju sagt att jag inte ska vara här så mycket, men nu har det blivit så. Jo, det är ju praktiken eller snarare the lack of som gör så det blir så. Har ju ingenting vettigt för mig. Fast jag tror att det bara var access som jag behövde paus från. Det är ju lite synd när jag är moderator och så men jag pallar verkligen inte, har fått överdos. Samtidigt känns det jobbigt eftersom jag verkligen tycker om att prata med många därifrån. Speciellt xani och Plisch. Hoppas ni läser det här. Tycker verkligen om att prata med er båda jättemycket. Men det finns så många saker med access jag inte känner för just nu.

# Arvid-situationen. Jag vill inte ens tänka på det. Men det är som det är. Jag är rädd för vad som ska hända. Men nästan mest av allt vad som inte kommer hända. Jag undrar hur det kommer bli. Det går ju inte att hymla med det faktumet att det är konstigt mellan oss. Han skulle ringa mig förut. Det har han inte gjort. Han skulle ju plugga ikväll.?

# Tomheten. Jag har ingenting viktigt i mitt liv nu. Det är viktigt att känna sig viktig. Det gör jag verkligen inte. Långt ifrån. Varför gör man ingenting åt det när man är så jävla slapp och inte gör ett skit? Jag har planerat att göra det imorgon, men jag kanske inte håller mig till det. Som vanligt. Men planen är att imorgon:

-
Gå till de olika ställena syo rekommenderade

- Gå förbi honom och prata

- Prata med lärarna om IG:n

- Sätta upp mina förbannade affischer

- Göra japanskaläxan

Det är på så många fler sätt som jag är tom. Det känns som om min personlighet runnit ur. Jag har inte orken att läsa eller se på musik. Ingenting sånt. Känner mig så död på något sätt. Och lyssnar jag på musik är det deppmusik. Har aldrig varit sån förr. Fast just nu har jag satt på Mariah Careys julskiva. Jag har nämligen insett att i dessa tider är jul det enda som kan rädda mig. Jag ska försöka få julkänslor och njuta av att det snart är jul. Nästa söndag är det 1:a advent och därmed Simons scoutbasar. Måste fixa lite pengar tills då. Hoppas att Simon vill att vi ska komma.

# Jag och Elli hyrde Love Actually igår. Den gjorde mig glad.

Nu kan bilden sprida lite glädje i min blogg. Känns bra. Blir glad av att se bilden. Jadu, det får nog bli mitt hopp. Att fokusera på julen och allt det där. En vecka tills julstjärnorna ska sättas upp! Jag lyssnar på Merry Christmas - Mariah Carey. Det är alltså hennes julskiva. I love it. Fast egentligen tycker jag att det är lite tråkigt med en julskiva med en och samma person. Det ska vara lite olika röster. Tror jag ska lyssna på mammas julskiva. Den är bra. Fast jag & Elli lyssnade så mycket på den på somrarna så att det är lite sommarstämning över den. Tänk om snön skulle vara lika fin som i lördags nu. Det var så underbart med den första snön. Nu är den mest ful. Men åh, det funkar. Jag får julkänslor. Både Sex and the City och Frasier börjar klockan 00. Jag ska spela in ett och se ett. Och så ska jag krypa upp i min säng med varm choklad. Sounds like a plan. And a darn good one.  Och tända ljus. Verkar som om the Sisterhood of the Traveling Pants #2 får vänta lite till - jag känner inte för en sommarbok right now.

# Fan vad det hjälpte. Att skriva av sig. Jag är rentav lite glad. Jag känner mig som mig själv :)

Jag skriver säkerligen mer imorgon!


Ciao!

Kommentarer
Postat av: Plisch

Cute Callis. Saknar dig med på access.
Men tomhetsgrejen, jag fattar verkligen. Och det är hemskt. Hatar när man känner så. Fast jag brukar mer känna det kortare stunder. Kram :)

2005-11-22 @ 12:44:02
Postat av: Callgirl

:) Jag hoppas att jag får access-lust snart. Jag brukar också känna det i mycket kortare perioder, har aldrig känt så här länge förr. >_

2005-11-22 @ 15:46:08
Postat av: Callgirl

P.s, jag svarade till Plisch och inte till mig själv...

2005-11-22 @ 15:46:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback