Divali

På lördag hemma hos Elli ska vi fira divali. Det ska bli så himla härligt. Jag vet inte riktigt vad jag ska ha på mig, det hade varit kul att bära en riktig sari. Men jag ska iallafall ha mina indiska örhängen. Dom ser inte riktigt ut som på bilden men det är samma stuk ungefär. Hoppas att snön är lika vacker på lördag, det skulle bli så cool kombination. Det ska vara middag med massa gäster och grejer, och fint indiskt inrett. Elli köpte en box med 3 Bollywoodskivor till divalin igår. Dom ska jag bränna/köpa. I'm excited about this, hela grejen känns härlig. Jag köpte en fin dagbok på Indiska igår. I love it.

"Divali is the Festival Of Light. Hindus celebrate it all over the world. The true meaning of Divali can be expressed as being to bring light where darkness prevails, truth where untruth prevails, to bring life where death prevails, to brighten our surroundings, to illumine our minds."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback