C'est la vie, say the old folks

# So. Jag insåg att jag aldrig innan jag laddade ner You Never Can Tell hade hört Chuck Berry. Han låter inte alls som jag tänkt mig! Okaj, nu har jag jobbat. Tänkte hela tiden på saker att skriva om när jag kom hem, men nu har jag tänkt så mycket på det att det är för uttjatat. Drar det lite fort då. Det var lugnt att komma upp vid 5. Känns inte så jobbig. Mest tjejer i min ålder. Helt okej lagledare. Inte särskilt jobbigt att sortera förutom skavsår på händerna. Själva sorterandet är egentligen kul, det andra är blaaaah.

# Egentligen passar jobbet mig perfa. Jag är pysslig av mig, och älskar att sortera saker. Och så får man tjuvläsa kort samtidigt. Idag kom vi iofs inte igång förrän nio. Imorgon blir det "hårdare". Det löööser sajj. Jag orkade inte make:a friends. Man pratade lite med alla, dom flesta är trevliga. Och så tar man hjälp av varandra. Men det blev ändå en "utnämnd" som jag antagligen kommer "hänga" med på rasterna. Kommer inte ihåg hennes namn. En liten och timid tjej som jag nog egentligen inte gillar. Haha. Sedan var Amela där (tror hon heter?) från skolan. Väldigt snäll och trevlig. But still, ingen jag vill pola med.

# Vad jag lärt mig till imorgon är: Mjukiskläder is the shit, ta med mp3-spelaren för guds skull, det är tråkigt utan mat/godis, ta lite mer intiativ. Workwise, inte friendswise. Vara mer confident. Orkar inte vara liten och blyg. Men orkar samtidigt inte prata mycket med dom andra. Är väl lite av en loner, I guess. Nog om jobbet. Vill inget hellre än att lägga mig och sova då det bara blev någon timme inatt, men ska hålla mig till 20. Att sova från 20 till ca halv 5 är väl ganska reasonable?

# Alrighty, har pratat med Elli, och hon ska komma till mig nu. Vi ska se the Pacifier. Är verkligen på Lauren-humör. Både jag och Elli hade rivit ut artikeln om henne ur Metro imorse. Great minds. Imorgon ska jag julshoppa efter jobbet. Enligt mina beräkningar bör jag inte vara så trött. Jag ska leta efter en B-day dress. Fast helst av allt vill jag ha Laurens från the dance marathon. Hm. Brukar inte kalla henne Lauren i Lorelai-sammanhang men när jag just pratat om henne och sagt Lauren känns det larvigt att säga Lorelai helt plötsligt.

Buh-bye now!

Kommentarer
Postat av: Plisch

Haha, gud vad roligt att tjuvläsa kort! Fast iofs är väl julkort ganska formella. Eller? Vad vet jag egentligen.

2005-12-08 @ 14:28:44
Postat av: xani

Såg också den artikeln. Tänkte att den måste jag ju berätta för callis och plisch om...! Tihi...

2005-12-08 @ 19:43:28
Postat av: Callgirl

Jag blev så glad av att se artikeln! Eller notisen eller vad det nu var. Mjo, julkorten är formella men hela grejen, man ser kort som är skickade till folk på ens gata, och att överhuvudtaget hålla i folks post och se vad dom beställt med mera är maktkänsla :D Så det är så mycket mer än julkorten. Btw, vem skickar julkort nu? Lite tidigt eller?

2005-12-08 @ 20:29:45
Postat av: Plisch

Jo det är nog hög tid. Jag tror att om man vill få de till jul, är sista datumet den 15de eller ngt. Men jag skickar inga julkort, haha lite tråkigt.

2005-12-09 @ 08:08:03
Postat av: Callgirl

Man kanske ska få dom lite innan jul då. jo, så borde det ju vara. Skickar inte heller julkort, det får mamma sköta, haha.

2005-12-09 @ 14:05:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback