-3 + (-5)

Fan, Britney kan verkligen få mig på bra humör. Okaj, nu har jag gjort matteprovet, gick upp löjligt tidigt och gick till skolan i regnet. Det var jag, 2 andra screw-ups och massa nv1:or. The enemy. Fribergs syrra var där. Dom verkade klara det just fine. Jag klarade det inte. Ingen surprise, det går inte att börja plugga 2 dagar innan. Det som var en surprise var att inget jag hade pluggat på var med på provet. Jaja, förhoppningsvis så får jag en till chans i vår. Jag var väldigt bummed out förut, men nu är det ok. Känns så dumt att jag inte kan klara ett nationellt prov i matte a bara. Hade så gärna velat klara det. Om inte för min egen skull så iallafall för Arvid som hjälpte mig hela dagen igår och verkligen vill att det ska gå bra. Jag fattar inte hur han orkar ta hand om mig som han gör. Alltid när jag beter mig som en barnunge så hjälper han mig och ställer allt till rätta. Fyfan vad jag älskar honom.

Nu ska jag inte dwell:a det här med provet. Jag ska fokusera på jobbet som börjar på torsdag. Idag ska jag chilla. Köpa massa godis och sånt och lägga mig i sängen och kolla på Gilmore Girls och Oprah och massa annat. Bara vila.

Jag är verkligen inte inne i en läs-period. Vill vara det! Jag håller på med The Sisterhood of the Traveling Pants: The Second Summer men jag orkar inte! Jag tror det måste vara sommar för att jag ska palla läsa den. Blir så sugen när Elli skriver om Emma. Kanske ska börja med en Jane Austen? Är på Harry Potter humör typ, men är ändå inte så sugen på att börja med någon. Snart måste jag ju börja med Döda Själar. Den kommer vara så tråkig. Men vafan, Rory gillade den. Kanske inte ska välja böcker utifrån vad Rory läser, men det känns härligt. Jag kommer låta über-lam nu: Men jag pallar inte att läsa en bok på svenska. Mitt nyårslöfte för 2005 var att alltid ha en bok att läsa. Tror jag knappt läst mer än 20 böcker i år.

Just ja, 100 höjdare igår. Det var inte så farligt som jag fruktade. Okej, vi gick runt där i bakgrunden, man såg inte mig så jättemycket. Jag och Elli pratade aldrig efter programmet så jag vet inte vad hon tyckte. Jag var helt säker på att F&F skulle göra något elakt av händelsen. Typ lägga in det som ett loser-klipp: "Klipp 3: Filip och Fredrik får publiken att göra bort sig inför svenska folket genom att gå runt och se dumma ut i bakgrunden." Eller nåt sånt.


Innan jag går och köper lunch ska jag make:a en confession: Jag älskar Amanda Bynes . Jag tycker att hon är en skitgrym skådespelerska, jag tycker att What a Girl Wants är en jättebra film på riktigt, och jag blev jätteglad när Ebba sa att vi är jättelika. (Annas syrra, inte von Sydow.) Och jag tycker att Jennie Garth och Amanda Bynes gör ett jättebra syskonpar i What I Like About You. There, I've said it.

[Update 12:51]
Haha. Hahaha. Svenska skådisar, they crack me up. Elli berättade för ett tag sedan att Chloe Lane Black från Days of Our Lives är svensk. Jag imdb:ade henne, (det tog ett satans tag att hitta henne bland alla namn på skådespelare från DOOL) och mycket riktigt, svensk är hon, och hon heter Nadia Björlin. Enligt imdb bodde hon här tills hon var 7, och sedan flyttade hon till USA. Så jävla oväntat! Hur amerikansk känns inte hon? Det festliga är att hennes pappa är Ulf Björlin, kompositören! Han har gjort musiken till Saltkråkan med mera.
"She was named one of Sweden's sexiest women in 2002 by the Swedish magazine Slitz." Ojojoj. Jag är slightly confused. Gabriel Odenhammar (Håkan!) står med bland alla röster till Kim Possible. Precis över Freddie Prinze JR. Fast det står (Swedish version.) Vart är alla andra från den svenska versionen då? Är han så pass känd att han får stå med bland Freddie och Vivica A. Fox? Förövrigt står det på att han just nu jobbar på Teknikmagasinet. Hahaha. Teknikmagasinet blir omnämnt på imdb. Respekt.

Kommentarer
Postat av: Plischj

Too bad med matteprovet :(
How come du inte kan lösa bäcker på svenska? Hmm.

2005-12-06 @ 12:18:14
Postat av: Plisch

Haha, lol på PlischJ

2005-12-06 @ 12:18:33
Postat av: Callgirl

Haha PlischJ :D Jo jag är så sämst på matte, usch. Nää jag vet inte, jag tycker det är tråkigt, det är så roligt att läsa på engelska :)

2005-12-06 @ 12:22:29
Postat av: Princessgirl

jag såg dig!!!!! :D även att jag synade att de av du ^^ snackade med Johan på tfn "aaahh callgirl är på tv!!"

2005-12-06 @ 12:50:54
Postat av: Callgirl

HAHAHAHHAHA. HAHAHA LOL!!! Jag som hoppades att ingen i världen skulle se mig! AHAHAHA!

2005-12-06 @ 12:53:18
Postat av: Johanna

Hmm, vilken undertext menar du? Du har också en undertext på din sida?! :)

Postat av: Johanna

Kanon! :)

2005-12-06 @ 15:29:12
URL: http://www.johannapettersson.blogg.se
Postat av: xani

Sorry 'bout the matteprov. Matte suger p*ng... Pardon my french, men jag är såååå glad att slippa det.

Haha, jag MÅSTE se repisen av 100 höjdare. (För det går väl i repris?!)

2005-12-06 @ 15:43:04
Postat av: Plisch

Haha me too!

2005-12-06 @ 15:56:23
Postat av: Callgirl

Ja, snacka om att man är ringrostig när man inte läst det sen ettan! Men fyfan vad jag avskyr matte.

Och tyvärr så går 100 h i repris. Not sure when.

2005-12-06 @ 19:55:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback